Developing abilities in operative dentistry learning
DOI:
https://doi.org/10.30979/rev.abeno.v9i2.1313Keywords:
Odontology Teaching. Pedagogic Methodology. Cavity Preparation.Abstract
The evolution of restorative materials and the reduction in cavity preparation size are not being followed by changes in operative dentistry education. Adhesive materials and fluorine usage make cavity preparation less invasive and more conservative. This article has the purpose of showing a new teaching methodology for the early stages of operative dentistry education. Through this practice, students will be able to acquire better manual control with highspeed handpieces to avoid unnecessary eroding and to preserve dental tissue.Downloads
References
Baratieri L.N. et al.. Dentística: Procedimentos Preventivos e Restauradores. São Paulo:Santos;1989.
Black G.V. Operative Dentistry. Chicago:Medical-Dental; 1908.
Clancy JM, Lindquist TJ, Palik JF, Johnson LA. A comparison of students performance in a simulation clinic and a traditional laboratory environment: three-year results. J Dent Educ.2002;66(12):1331-1337.
Green TG, Klauser LH. Clinical simulation in teaching preclinical performance. J Dent Educ. 1984;48(12):665-668.
Mondelli J. et al.. Dentística: Procedimentos Pré-Clínicos. São Paulo:Premier. 1998.
Mout JG, Hume WR. A Revised classification of carious lesions by site and size. Qintessence International. 1997;28(5):301- 303.
Suvinen,T.I.; Messer, L.B.; Franco, E. Clinical Simulation in teaching preclinical dentistry. Eur J Dent Educ.1998;2(1):25-32.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a) Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b) Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c) Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
