Lack of Hospital Experience in the Predoctoral Dental Curriculum is a Cause for Concern
DOI:
https://doi.org/10.30979/rev.abeno.v21i1.1189Palabras clave:
Odontologia Hospitalar. Curso de Graduação. Estágio HospitalarResumen
Letter to the EditorDescargas
Citas
(1) Licari FW, Evans CA. Clinical and Community-Based Education in U.S. Dental Schools. J Dent Educ. 2017;81(8):eS81‐7.
(2) McKenzie CT, Tilashalski K, Abou-Arraj R, Peterson DT, White ML. Students' evaluations of simulations in dentistry: a multiple cohort study at a U.S. Dental School. J Dent Educ. 2019;83(10):1142‐50.
(3) Fenton SJ, Hood H, Holder M, May PB Jr, Mouradian WE. The American Academy of Developmental Medicine and Dentistry: eliminating health disparities for individuals with mental retardation and other developmental disabilities. J Dent Educ. 2003;67(12):1337‐44.
(4) Wang Z, Feng F, Gao S, Yang J. A systematic meta-analysis of the effect of Interprofessional Education on health professions students' attitudes. J Dent Educ. 2019;83(12):1361‐9.
(5) DiBiaggio JA. Hospital training for dental student: problems and potentials. J Dent Educ. 1973;37(3):13‐6.
(6) Souza LCD, Mota VBRD, Carvalho AVDSZ, Corrêa RDGCF, Libério SA, Lopes FF. Association between pathogens from tracheal aspirate and oral biofilm of patients on mechanical ventilation. Braz Oral Res. 2017;31:e38.
(7) Kassebaum DK, Tedesco LA. The 21st-Century dental curriculum: a framework for understanding current models. J Dent Educ. 2017;81(8):eS13‐eS21.
(8) Rose LF, Brown IS, Lynch MA. An interdisciplinary dental training program in a hospital. J Dent Educ. 1974;38(3):156-60.
(9) Leadbeatter D, Peck C. Are dental students ready for supercomplex dental practice? Eur J Dent Educ. 2018;22(1):e116-21.
(10) Franzén C. The undergraduate degree project-preparing dental students for professional work and postgraduate studies? Eur J Dent Educ. 2014;18(4):207-13.
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Derechos de autor 2021 Revista da ABENO
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial 4.0.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a) Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b) Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c) Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).